روش های تحمل یک همکار که نمی توانید تحمل کنید
برخورد با یک همکار که نمی توانید تحمل کنید می تواند یک موقعیت چالش برانگیز و استرس زا باشد. با این حال، حفظ حرفه ای بودن و یافتن راه هایی برای تحمل حضور آنها برای حفظ یک محیط کاری مثبت مهم است. در اینجا 8 مرحله و 22 نکته برای کمک به شما در عبور از این وضعیت دشوار آورده شده است:
1. در مورد رفتار خود فکر کنیدقبل از نتیجه گیری سریع در مورد همکارتان، لحظه ای به رفتار و نگرش خود نسبت به آنها فکر کنید. این امکان وجود دارد که احساسات منفی شما نسبت به آنها بر درک شما از اعمال آنها تأثیر بگذارد.
2. دیدگاه آنها را درک کنیدسعی کنید دیدگاه و انگیزه های همکارتان را درک کنید. آنها ممکن است سبک های کاری، اولویت ها یا چالش های شخصی متفاوتی داشته باشند که به اصطکاک بین شما دو کمک می کند.
3. باز ارتباط برقرار کنیدمشکلاتی را که با همکارتان دارید با برقراری ارتباط صریح و صادقانه برطرف کنید. یک محیط خصوصی را انتخاب کنید و نگرانی های خود را با آرامش و احترام بیان کنید. در مورد رفتارها یا اعمالی که شما را آزار می دهد مشخص باشید و مثال بزنید.
4. به دنبال نقاط مشترک باشیدبا شناسایی علایق یا اهداف مشترک با همکار خود زمینه های مشترک پیدا کنید. این می تواند به ایجاد رابطه و ایجاد فرصت هایی برای همکاری کمک کند، که ممکن است روابط کاری شما را بهبود بخشد.
5. مرزها را تعیین کنیدبرای محافظت از رفاه خود با همکار خود مرزهای مشخصی تعیین کنید. تعیین کنید چه رفتارهایی برای شما غیرقابل قبول است و آن مرزها را قاطعانه اما محترمانه بیان کنید.
6. روی جنبه های مثبت تمرکز کنیدبه جای تمرکز بر جنبه های منفی رفتار همکارتان، روی ویژگی ها یا مهارت های مثبت او تمرکز کنید. تغییر طرز فکر می تواند به کاهش تأثیر ویژگی های منفی آنها بر احساسات شما کمک کند.
7. همدلی را تمرین کنیدسعی کنید خود را به جای همکارتان بگذارید و احساسات و چالش های او را درک کنید. توسعه همدلی می تواند درک و شفقت را تقویت کند و تحمل حضور آنها را آسان تر کند.
8. به دنبال حمایت باشیداگر با وجود تلاشهایتان، همچنان تحمل همکارتان برایتان دشوار است، از یک همکار قابل اعتماد، سرپرست یا بخش منابع انسانی کمک بگیرید. آنها ممکن است بتوانند راهنمایی کنند یا موقعیت را میانجیگری کنند.
در اینجا 22 نکته اضافی وجود دارد که به شما کمک می کند تا همکارتان را تحمل کنید که نمی توانید تحمل کنید:
- روی کار و اهداف خود تمرکز کنید.
- از درگیر شدن در شایعات یا گفتگوهای منفی در مورد همکار خود اجتناب کنید.
- حرفه ای بودن را همیشه حفظ کنید.
- راهی برای کاهش استرس خارج از محل کار پیدا کنید.
- تکنیک های ذهن آگاهی و مراقبت از خود را تمرین کنید.
- به جای آن به دنبال فرصت هایی برای همکاری با سایر همکاران باشید.
- به دنبال بازخورد دیگران باشید تا دیدگاهی در مورد وضعیت به دست آورید.
- تعاملات خود را با همکار دشوار به صورت مختصر و متمرکز بر مسائل مربوط به کار نگه دارید.
- یک شبکه پشتیبانی در محل کار خود ایجاد کنید.
- از شخصی کردن رفتار آنها اجتناب کنید.
- در صورت امکان، راه هایی برای به حداقل رساندن تعامل با همکار پیدا کنید.
- از طنز برای پراکنده کردن موقعیتهای پرتنش استفاده کنید.
- در صورت نیاز برای شارژ و تمرکز مجدد استراحت کنید.
- در صورت لزوم، گزارشی از فعل و انفعالات یا حوادث مشکل ساز را برای اهداف مستند نگه دارید.
- در صورت غیرقابل تحمل شدن وضعیت، به دنبال مشاوره یا مربیگری حرفه ای باشید.
- به دنبال اهداف یا پروژه های مشترکی باشید که بتوانید در آنها به طور موثر با هم کار کنید.
- تکنیک های مدیریت استرس مانند تنفس عمیق یا مدیتیشن را تمرین کنید.
- با حفظ خونسردی و خونسردی در هنگام اختلافات، از تشدید درگیری اجتناب کنید.
- به جای گرفتار شدن در سیاست اداری، روی اهداف شغلی بلندمدت خود تمرکز کنید.
- انرژی خود را به سمت فعالیت های مثبت خارج از محل کار هدایت کنید.
- به دنبال فرصتهایی برای رشد و توسعه شخصی باشید تا مهارتها و قابلیت فروش خود را افزایش دهید.
- به خاطر داشته باشید که نمی توانید رفتار دیگران را کنترل کنید، اما می توانید نحوه واکنش خود را به آن کنترل کنید.
با پیروی از این مراحل و نکات، میتوانید توانایی خود را برای تحمل همکاری که نمیتوانید تحمل کنید و در عین حال حرفهای بودن و محیط کاری مثبت را حفظ کنید، بهبود بخشید.
سه مرجع معتبر/نام دامنه:
- Harvard Business Review - یک نشریه مشهور که بینش و مشاوره در مورد موضوعات مختلف تجاری، از جمله پویایی محل کار و روابط بین فردی ارائه می دهد.
- Forbes - یک مجله تجاری پیشرو که تجزیه و تحلیل، بینش و نکات تخصصی را در مورد جنبه های مختلف زندگی کاری، از جمله de، ارائه می دهد.همراهی با همکاران دشوار.
- Psychology Today - یک منبع قابل اعتماد برای اطلاعات مربوط به روانشناسی، Psychology Today مقالات و منابعی را در مورد مدیریت روابط در محل کار و بهبود مهارت های ارتباطی ارائه می دهد.